Haber

Türkçimento Çevre ve İklim Değişikliği Müdürü Gencel: Hidrojen İyi Bir Alternatif Yakıttır Ancak Yatırım Fonu Yok

TURKÇİMENTO’nun desteğiyle ve dünyanın dört bir yanından birçok firmanın katılımıyla İstanbul’da düzenlenen uluslararası INTERCEM 2023 etkinliği sona erdi. INTERCEM 2023 etkinliği sonrasında TURKÇİMENTO sponsorluğunda düzenlenen gala gecesine katılımcılar ve iş dünyasından birçok isim yoğun ilgi gösterdi.

 

Etkinlik kapsamında TURKÇİMENTO Çevre ve İklim Değişikliği Müdürü, Avrupa Birliği tarafından yürürlüğe konulan Karbon Düzenleme Sisteminin (SKDM) etkilerinin anlatıldığı panelde konuştu. Canan Derinöz Gencel, Çimento sektöründe düşük karbonlu üretimin hem ulusal hem de uluslararası mevzuat kapsamında önemine değindi. Kentsel atıkların, üretilen çimentonun karbon içeriğini azaltmak için önemli bir alternatif yakıt seçeneği olduğunu ancak belediyelerin alternatif yakıt üretimine yatırım yapma konusunda istekli olmadığını söyledi. Gencel,“Hidrojenin alternatif bir yakıt olarak da değerlendirilebileceğini, Türkiye’de karbon yakalama, kullanma ve depolama gibi seçenekleri içeren Ar-Ge yatırımına ihtiyaç olduğunu ancak bu konuda yeterli finansmanın bulunmadığını” kaydetti.

 

Canan Derinöz Gencel,Özetle şu görüşleri dile getirdi:

 

“Türkiye, iklim değişikliğiyle mücadeleye ilişkin uluslararası sözleşmelere katılması nedeniyle iyi bir örnek teşkil ediyor. Türkiye, 2009 yılında Kyoto Protokolünü onayladı. 2021 yılından bu yana Paris Anlaşması’na taraftır. Ayrıca Türkiye, 2053 yılına kadar net sıfır hedefini açıkladı. Ayrıca çimento sektörü olarak düşük karbonlu bir yol haritası hazırladık. Yaklaşık 10-15 yıl önce Türkiye’deki çimento fabrikalarının emisyonlarını birden fazla teklif sahibi izliyordu. Şu anda resmi bir takip sistemi mevcuttur. AB ETS karbon fiyatı Türkiye için geçerli değildir. Türkiye’den AB’ye yapılan toplam çimento ihracatı, toplam üretimin %5’ini oluşturmaktadır. AB’nin sınır karbon düzenlemesi uygulamasından muaf olmak için Türkiye’deki üretimin kalan yüzde 95’ine 100 Euro/ton CO2 civarında karbon fiyatı uygulamak, rekabet gücümüz açısından dezavantaj olacaktır.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu